beegoingusa.reismee.nl

New York

De chaos op schiphol bleef uit, maar als we in het vliegtuig zitten gaat het mis. Omdat op Gatwick een vrachtvliegtuig met klapband nog niet kan landen, moeten we wachten totdat deze genoeg brandstof heeft geloosd en hij aan de grond staat. 1,5 uur later dan gepland gaan we dan toch de lucht in, we vrezen onze volgende vlucht te gaan missen, maar omdat er 25 personen uit ons vliegtuig met dezelfde vlucht mee moeten krijgen we als we bijna in Londen zijn het verlossende antwoord dat ze op ons wachten. Yes! We snellen het vliegtuig uit en overal staan ze al op ons te wachten omons te helpen om zo snel mogelijk aan boord te komen. Helaas ook nu vertraging omdat er een incident was met een ander vliegtuig. Na 1,5 uur wachten gaan we dan! Uiteindelijk landen we slechts 45 min later dan gepland, prima vlucht op half uurtje turbulentie na. De wachttijd om de USA in te komen is slechts 30 min dus snel door naar de bagageband. Maar helaas komen onze koffers niet te voorschijn. Het blijkt dat onze koffers achter zijn gebleven in londen en pas morgenavond aankomen. Dus snel naar de bagageclaim balie waar ze ervoor gaan zorgen dat onze koffers bij ons hotel worden afgeleverd. En daar staan we dan, we hebben bijna geen handbagage mee... Zelfs geen tandenborstel!Eerst maar zorgen dat we bij ons hotel aankomen. Via de airtrain en de metro zijn we om 23.30 bij ons hotel. Gauw inchecken en slapen!

Dag 1 New York

We zijn vroeg wakker en besluiten om bij de tick tock diner (hotel newyorker) te gaan eten, want dat kennen we nog van de vorige reis. Onderweg shoppen we al wat basics (tandenborstel, ondergoed) zodat we straks kunnen douchen en omkleden. Na een heerlijk ontbijt nog even langs macy's waar we wat kleding scoren. Snel naar ons hotel en daarna richting central park. We zien onderweg allerlei highlights:chrysler building, bibliotheek, central station, broadway, time square (zie foto's) en lopen heel wat af, Elin is helemaal onder de indruk van alle wolkenkrabbers. Na een lange dag eten weeen snelle hap (pizza) en duiken we snel ons bedje in. Elin heeft dan haar eerste felicitaties al binnen!

Dag 2 New York

We worden weer vroeg wakker en feliciteren Elin met haar verjaardag! En de koffer is vannacht aangekomen!We ontbijten in ons hotel met wat muffins en snapples en gaan vroeg op pad. We nemen de metro naar de staten island ferry en varen langs het vrijheidsbeeld! Superweer nu al en het is lekker rustig op de boot. Daarna lopen we door Bryant Park, we zien een eekhoorn en lopen door naar Wallstreet. We lopen naar trinity church en bezoeken het 9/11 monument, erg indrukwekkend. We eten een hamburger met friet en vergeten maar even dat we een muis zien lopen net voor we de eerste hap nemen! We shoppen bij 21 century, bezoeken St Paul's en lopen daarna over de Brooklyn bridge en genieten van het heerlijke uitzicht! We gaan terug met de metro naar ons hotel, eten wat yoghurt en fruit en gaan daarna naar Rockefeller waar we een schitterend uitzicht hebben over de stad. Terug naar ons hotel, onderweg veel daklozen en zwervers, jong en oud, best schrijnend om te zien.

Dag 3 New York

We ontbijten bij macy's in de starbucks want lekker en free wifi en lopen daarna door naar het Highline park. We lopen de gehele route en wat is het mooi aangelegd en wat een ander New York zie je. Je loopt midden tussen de huizen door. We gaan daarna Chelsea Market in, een verzameling van allerlei eettentjes en shops. Helaas te weinig tijd om het allemaal te zien. Via de Mac, even wat drinken halen, voor een dollar koop je hier frisdrank/sap Large en dan ook nog refill. We pakken daarna de metro upptown naar het American Museum of Natural History. Supermooi pand en tentoonstelling, je kijkt je ogen uit. We blijven tot sluitingstijd. Weerterug naar het hotel, omkleden en richting Time Square waar we eerst eten bij het Hardrock cafe, heerlijke salade/burger/Pulled pork met goede en leuke bediening. Daarna nog even genieten van alle drukte op Time Square. We zien trouwens overal veel politie en roadblocks op belangrijke punten, vooral trumptower is erg beveiligd, maar we mochten er wel in.

Dag 4 New York

We pakken onze koffers in en stallen deze en gaan ergens ontbijten. We ontvangen bericht dat onze vlucht pas om 1845 vertrekt ipv 1700, balen maar dus hebben nog even de tijd. We lopen nog lekker even rond, kijken nog even of we iets leuks zien en rond 1500 pikken we onze koffers op en nemen de metro terug naar JFK. We zijn al ingecheckt en zijn snel onze koffers kwijt en door de douane en hebben de tijd om nog even wat te eten want het is een lange vlucht, ruim 6 uur vliegen. We boarden uiteindelijk rond 1900 want vliegtuig komt later binnen en omdat het erg druk is, duurt het een uur voordat we eindelijk aan de beurt zijn en vooraan staan in de rij. Prima vlucht, genoeg films om uit te kiezen. We zijn uiteindelijk om 22.15 in LA, onze koffers zijn er snel en snel de bus in naar de avis balie om de auto op te pikken. Ze proberen ons toch nog van alles aan te praten maar dat gaan we niet doen. We kiezen uiteindelijk een jeep uit, de koffers passen er net in en dan rijden we snel naar ons hotel. We gaan bijna direct slapen want best moe (nu 9 uur tijdsverschil). Maar wat hebben we weer genoten van New York en hoe leuk was het om dat nu aan Elin te laten zien!

Ester

Leuk te lezen hoe jullie NY hebben beleefd! Nu genieten van de rondreis aan de Westkust. Ben al benieuwd naar jullie vervolgverhalen ?

Petra

Wat een mooie reis tot nu toe al!!! ?

Betsie

Geweldige reis, en dat jullie Elin New York hebben kunnen laten zien.

Ko

Veel komt me bekend voor, fijn dat jullie samen hebben genoten van New York.

Mirjam

Super! Wat hebben jullie veel gezien en gedaan en dat met een jetlag! Elin nog van harte. Jarig op zo'n bijzondere bestemming dat kunnen niet veel mensen uit Nederland zeggen haha.
Veel plezier verder

esther wiersema

Bedankt voor alle leuke reacties, inmiddels zijn we in San Francisco en bijna klaar om op pad te gaan. Binnenkort weer onze volgende update van de pacific coast highway. Tot gauw!