beegoingusa.reismee.nl

Pacific Coast Highway

We worden vroeg wakker na een goede nacht slaap, we herpakken onze koffers zodat we hopelijk zo handig mogelijk de komende 2 weken kunnen reizen. We lopen naar de breakfastroom om te ontbijten, het is half 8 maar best druk al. Ik (Esther) word elke dag rond 700 wakker dus een wekker hebben we niet nodig. Omdat we best grote afstanden moeten afleggen is uitslapen er deze vakantie niet bij! We ontbijten met wat yoghurt, fruit, wafels/croissants en sap. Daarna uitchecken en de koffers inladen. We rijden eerst naar Santa Monica, parkeren de auto en wandelen langs het strand, elin checkt even de lifegards en lopen de pier op. Beetje vergane glorie maar wel leuk om even te zien, het strand is leuker!

Daarna koers richting Malibu, we zien leuke huizen, parkeren kost hier een vermogen, dus drinken we even wat bij de Mac Donalds. Voor 1 dollar (fris)drank, maakt niet uit welk formaat en nog gratis refill ook, we vullen onze bidons er nog mee dus voorlopig drinken genoeg! Op naar Santa Barbara, mooi plaatsje, maar omdat elin slaapt besluiten we om gewoon wat rond te koersen, we moeten vandaag nog een heel eind rijden.

Onderweg gaan we ook nog even langs een shoppingoutlet. Even een plaspauze en de benen strekken en ja ook wat gekocht. Tommy hilfiger voor de dames, final sale hier dus betaalbaar :)

Rond 20.00 bereiken we San Simeon waar we overnachten aan zee. We checken in, mooie ruime kamer, elin gaat nog snel even zwemmen in het verwarmde zwembad en daarna eten we nog wat in het nabijgelegen restaurant. Pasta voor elin en mij en rijst met kip en groente voor Bert. mega grote porties, krijgen het niet op, ook de refills slaan we af ongelooflijk wat ze hier aan porties en drank weg tanken. Daarna te moe om nog naar het strand te lopen en vanwege de opkomende mist zie je ook weinig. Dus niet al te laat ons bedje in, waar we als een blok in slaap vallen.

Om half 8 gaat de wekker. Opstaan, douchen en ontbijten in het restaurant, we nemen een simpel ontbijtje en gaan snel op pad. Vlakbij ons hotel ligt een hele grote kolonie Zeekoeien, super gaaf om te zien. Ook squirls en pelikanen spotten we. Daarna moeten we een hee stuk terugrijden op onze route , we gaan dwars over een bergkam heen en het is nog even spannend of we het halen op onze benzinetank want de meter loopt wel heel snel terug! We zien veel afgebrande stukken bos langs de weg en de kans op bosbranden is zeer groot, maar hopen dat het goed gaat. Als we beneden zijn snel tanken en voortaan besluiten we om bij een halve tank, hem alvast maar weer vol te gooien, je wilt hier echt niet zonder benzine langs de weg komen te staan! Onderweg naar Salinas stoppen we om wat boodchappen in te slaan en lunchen we met brood, yoghurt en fruit.

We rijden weer een stuk terug over de PCH1 in de richting van big sur, we maken een wandelingetje aan de kust, erg mooi hier. We stoppen bij de Bixbybridgemaar deze staat voor het grootste gedeelte in de mist, jammer! We besluiten daarom om niet verder terijden want met de mist zie je weinig,maar rijden weer omhoog en nemen de 17 mile drive richting monterey. Je rijdt hierover een schiereiland door dennen-en wierookcederbossen langs allerlei mooie huizen, golfbanen en het strand (pismo beach).Een soort reservaat, one way drive. We zien massa'szeeleeuwen, pelikanen, herten, squirls en allerlei zeevogels, een paar mooie uitzichtpunten (thelonecypress). Daana zo snel mogelijk richting San Francisco, maar helaas veel file. Rond 20.30 bereiken we ons hotel, we internetten nog wat en dan lekker slapen. Morgen vroeg op!

Karin

Klinkt goed! Leuk om te lezen. Groeten van ons en superopa. Zijn in Loppersum op bezoek vandaag!

Petra

Leuk hoor die uitgebreide reisbeschrijving. Weten meteen dat dat deel van Amerika ook op ons verlanglijstje moet komen te staan. Liefs