beegoingusa.reismee.nl

Yosemite National Park

We staan vroeg op want we hebben een lange rit voor de boeg, we hebben geen ontbijt dus dat doen we ergens onderweg. We rijden via Lombard Street (steilste straat) naar de Bay Bridge en gaan naar het oosten. Via een mooie route zijn we tegen 13.45 bij het park. We kopen voor 80 dollar een parkpas die voor alle nationale parken geldig is. De route door het park zorgt voor mooie uitzichten, zo nu en dan stoppen we voor een foto maar de eerste echte stop is die van El Capitain, een loodrechte rotswand, schitterend om te zien. Elin en ik moeten even wennen aan het feit dat hier beren, puma's en nog veel meer beesten rondlopen, maar na een tijdje zijn we er aan gewend. We kopen wat fruit, yoghurt en ijs bij een enorme kampwinkel midden in het park en eten dat op het terras op waar de chipmunks alle kruimels opeten. Het is druk maar voor het hoogseizoen valt het ons mee. Je bent dus nergens alleen wat niet erg is als er dan wel een beer opduikt helpt dat misschien. Overal staan Boxen waar je je eten in moet doen als je je auto lang laat staan in het park. Het schijnt dat beren, als ze eten ruiken of zien ze soms zelfs de auto slopen om het eruit te halen.

We lopen daarna naar Bridalveil falls, een korte route omhoog en mooi om te zien! Omdat we al veel van het park gezien hebben en geen tijd hebben om veel te wandelen rijden we daarna door naar Fresno waar we rond 20.00 aankomen. We eten bij Denny's, superlekker, kip met wilde rijst en broccoli voor mij, sirloinsteak met broccoli en hashbrown voor Bert en voor Elin een hamburger. We hebben best trek na zo'n dagje reizen en park bezoek.

Bert en Elin duiken nog even het zwembad in, best druk en ook weer Nederlanders ontmoet. Die zie je hier veel, maar ik las ook dat de USA nu op 10 staat in de vakantie top 10. Ik schrijf aan ons blog. Prima motel, we doen de airco 's nachts uit voor de herrie maar daardoor iets minder geslapen want het blijft warm. Dat dus maar niet meer doen.