beegoingusa.reismee.nl

Page, Antelope Canyon en Horseshoe Bend

We doen rustig aan vandaag, een relatief korte route vandaag naar Page. We rijden een stukje terug langs dezelfde route om af te slaan naar Kanab, in deze omgeving zijn vroeger veel Western films opgenomen. We rijden erdoor heen masr het stelt niet veel voor. We rijden door naar Page waar we vandaag overnachten, een voorspoedige reis het is niet druk onderweg. Vlakbij Page slaan we nog even af naar een uitzichtpunt, we komen uit bij een uitloper van Lake Powell. Er staan allerlei campers, boten gaan hier het water in en er wordt gezwommen. We lopen even een stukje het water in, warm water, kletsen wat met andere nederlanders en genieten van het mooie uitzicht. Daarna rijden we door naar ons motel, maar onze kamer is nog niet klaar. We besluiten om wat te gaan lunchen en daarna rijden we nog even naar een uitzichtpunt over de colorado river. We hebben vanmiddag om 16.00 een tour door de Lower Antelope Canyon geboekt, we moeten even goed opletten want er is weer een uur tijdverschil met Utah. We rijden naar ons motel, droppen de koffers en gaan richting het Navajo Tribal Park. Gelukkig gaat onze tour door want de afgelopen dagen was het te warm op sommige momenten en dan cancellen ze de tour. We melden ons een half uur van te voren, hebben genoeg water mee en om 16.00 gaan we met onze tourguide lopend richting de ingang. Daar is het druk, we moeten wachten voordat we ook naar beneden mogen, gelukkig duurt het niet zo lang. Alswe eenmaal zijn afgedaald en in de kloof zijn is het een hele belevenis. We maken veel foto's en dankzij onze gids die de mooiste spots weet en het ook leuk vindt om ons op de foto te zetten houden we er prachtige foto's aan over. We gevenhem dan ook een royale tip! Daarna gaan we ons even opfrissen en rijden we door naar de Horseshoe Bend. We laten onze auto achter aan de voet van de heuvel en lopen langs een mooi wandelpad naar de hoefijzervormige Horseshoe Bend. Het is hierdruk, maar dit is dan ook een fenomenale plek. We zien de Colorado River 300 m dieper liggen dan het plateau en je kunt zonder belemmering op het randje gaan staan, wat sommige mensen dan ook gewoon doen. Doodeng om te zien! We maken wat mooie foto's en lopendan weer terug naar de auto. We duiken nog even het zwembad in maar het water is koud, dus ik ga er al snel uit, de temperatuur is nog lekker. We zoeken niet al te last ons bedje op want morgen gaan we richting de Grand Canyon.

Ester

Wat een prachtige reis maken jullie! En het gaat altijd te snel ... Geniet nog lekker van de laatste paar dagen!