beegoingusa.reismee.nl

Grand Canyon

We reizen naar ons laatste Nationaalpark en gelijk ook een van de mooiste!

We ontbijten vroeg bij ons motel, en rijden vanaf Page naar het zuiden. Onderweg zien we veel stalletjes waar de Navajo indianen hun lokale handwerk verkopen.

Via de South Rim rijden we het park in. Voordat we het park inrijden stoppen we nog bij een uitzichtpunt op indianen gebied. We zien vanaf een plateau de Colorado river in de diepte stromen, als we iets verder doorlopen zien we een groot bord met daarop een waarschuwing met alle dieren waar we voor moeten oppassen. We lopen op onze slippers dus Elin en ik durven niet naar beneden af te dalen. Bert vindt het onzin en gaat wel. Omdat het uitzicht zo grandioos is en er nog veel meer mensen lopen gaan Elin en ik uiteindelijk toch naar beneden maar blijven op onze hoede. Ratelslangen, schorpioenen, hagedissen en spinnen, we krijgen er de bibbers van!

Er staan ook allerlei kraampjes, we gaan even kijken en kopen een aantal souvenirs, lokaal handwerk en het ziet er mooi uit.

Daarna rijden we dan echt het park in. Mooie route volgt door bosrijk gebied, we zien mooie wolkenpartijen want heg is een beetje bewolkt. We slaan af naar het eerst uitzichtpunt. Desert View, een super mooi uitzichtpunt en hier staat ook de watch tower. Je hebt hier echt supergaaf uitzicht!

Daarna rijden we via een aantal uitzichtpunten naar het visitors center, een ranger laat de huid van een mountain lion zien, gelukkig een stuk kleiner dan een poema mochten we er een tegenkomen. Daarna lopen we naar Mather Pointvia een mooi aangelegd pad.Omdat Elin bij het vorig uitzichtpunt door het enkel is gegaan blijft het hierbij voor vandaag. We eten nog even wat in de kampernoelje.De rest van de weg moet je met een bus afleggen en daar hebben we niet zoveel zin in, we hebben ook al aardig wat gezien en veel foto's gemaakt. We rijden door naar Flagstaff waar we in het begin van de avond aankomen.

We rijden nog even naar een supermarkt en halen watte eten. We gaan redelijk vroeg ons bed in want we hebben een lange rit morgen voor de boeg naar Palm Springs.