beegoingusa.reismee.nl

Sequoia National Park

We ontbijtens bij het motel en gaan dan op pad richting de Sequoia's. Het blijft verbazen hoe mooi de routes zijn, dus ook geen straf om in de auto te zitten. Als we het park in gaan zie je gelijk een enorme Sequoia staan, dus fotomoment!

We beginnen bij de Sherman tree, via een mooie trail loop je langs allerlei Sequioa's . Daarna door naar de grootste, de General Sherman Tree. We nemen nu de parkbus maar dit is geen succes. We rijden heen en terug naar de parking. Bert is er dan klaar mee en neemt de trail wat elin en ik niet wilden want we zitten in actief berengebied, zoals op de borden staat. Uiteindelijk komen elin en ik vlakbij de trail uit. We lopen de trail, maken mooie foto's en lopen uiteindelijk samen terug omhoog naar de auto.

Het blijft spannend om hier te lopen, helpt ook niet dat ze bij de ingang een folder geven met welke beesten er allemaal voorkomen en wat je moet doen als je ze tegenkomt. Bij beren ( hard roepen en op je instinct vertrouwen....) bij de puma's kleine kinderen vastpakken en stenen naar ze gooien) en bij ratelslangen er vooral niet op gaan staan. Toch blij dat we ze nog niet tegengekomen!

Aan het eind van de middag rijden we het park uit, doen nog even boodschappen bij de Wallmart en tegen 20.30 zijn we bij het motel in Bakersfield. Ik ga met Elin nog even zwemmen, wat best lekker is met deze temperaturen, tegen de 40 graden. Nog even de foto's van vandaag bekijken en dan naar bed.