beegoingusa.reismee.nl

Death Valley

We gaan vroeg op pad zodat we de tijd hebben in Death Valley. We rijden weer door supermooie gebieden, het is erg rustig en we maken weer mooie foto's. Wegen die maar door lijken te lopen. We maken kilometers, gooien vlak voor het park de tank vol en eten een ijsje. We hebben genoeg water mee want het gaat heel heet worden vandaag. We rijden het park in en stoppen bij verschillende uitzichtpunten. Wauw wat is het hier mooi! Het wordt warmer en warmer en op sommige stukken die omhoog gaan moet de airco zelfs uit (staan bordjes). Gelukkig heeft onze jeep er geen problemen mee.

De eerste echte stop zijn de Sanddunes, duingebied met als achtergrond de bergen. Schitterend om te zien.Het eerste wat we zien is een bord met danger: extreme heet, don't hike after 10 am en de hitte voel je! We lopen een stukje de duinen in, nemen een paar foto's en gelijk de auto met airco weer in! Bijna niet te doen, het zweet loopt van je lijf af..

We bezoeken het visitors center voor een stukje geschiedenis over het park. Het bordje buiten geeft aan 122 F is 50 graden! Daarna nemen we gelijk de weg naar Badwater, een enorme zoutvlakt, waar je op kunt lopen. Vanwege de hitte ook hier maar een klein stukje lopen, we staan 150 meter beneden de zeespiegel.

We rijden de route nu terug en gaan richting de Natural bridge, we komen een heel eind maar de laatste mile moet je lopen, we besluiten om het niet te doen in deze hitte. Gelukkig hebben we hierboven wel een geweldig uitzicht over badwater. We rijden daarna naar Devils Golf Course. Een enorme vlakte, een soort scherpe brokstukken, anders kan ik het niet omschrijven.

We nemen nu de Artist Drive, een hele gave route met allerlei bochten en dips (bobbels naar beneden) door veel verschillende gesteentes met verschillende kleuren.

Daarna naar Zabriskie Point, we lopen hier een stukje naar boven waar je een prachtig uitzicht hebt over Death Valley. Daarna rijden we het park uit, op naar Las Vegas!

We komen eind van de middag aan, checken in en gaan gelijk naar de strip. Het is ook hier erg warm. Gelukkig kunnen we via het MGM hotel heenlopen, airco, wifi en zien we de eerste gokmachines en goktafels. Grappig om te zien. Wat opvalt is dat ook veel mensen met drank lopen, varierend van een glas tot allerlei hoge lange containers vol drank. We lopen richting The Ballagio waar we de bekende fonteinenshow zien. We kopen wat eten om straks op onze kamer op te eten. We maken het niet al te laat want even checken of de weg naar ons hotel een beetje safe is. We zitten net achter de strip. We zien wel wat zwervers maar minder dan in SF. Ons motel is niet denderend, maar we zijn er toch weinig. Alle motels/hotels zitten vol vanwege een aantal conferenties. En DJ Tiesto treed vanavond op in het MGM zien we groot geprojecteerd staan op de buitenkant van het hotel.