beegoingusa.reismee.nl

Zion en Bryce canyon

Vandaag gaan we 2 parken bezoeken dus we gaan vroeg op pad. We verlaten Las Vegas en gaan vroeg op pad, de eerste stop is het Zion National Park, een 24km lang en 800m diepe, veelkleurige kloof, gevormd door de Virgin River. We rijden het park in via een super mooie route. De doorgaande weg door het park is schitterend mooi en omdat het bloedheet is, besluiten we om rustig door te rijden en niet de shuttlebus te nemen, aangezien alle parkings dichtbij al vol zijn en we ook nog naar bryce "moeten". We zien onderweg een groepje desert bighorn sheeps dichtbij vlak naast de weg, als we bij een stopplek eruit gaan staan er nog veel meer. Schitterend om van zo dichtbij te zien. We vervolgen de route omhoog door de tunnel, zien schitterende rotsformaties en vervolgen onze weg naar Bryce Canyon.

We komen aan het eind van de middag aan. We hebben ons motel voor vanavond al gezien, ligt lang de weg naar bryce canyon, via rock canyon stateparkrijden we eerst naar het visitor centrum. We rijden daarna eerst naar het verste punt Rainbow point, daarna rijden we de route terug en stoppen bij alle uitzichtpunten. Supermooi hier, fenomenaal uitzicht. Bij Sunset Point gaan we een stukje trail lopen naar beneden, wat een mooi pad! We lopen letterlijk tussen de hoodoos. Als we weer boven zijn is het schemerig en zien we de zon onder gaan. Wauw wat een mooi gezicht! Daarna nog maar een kort stukje naar ons motel.