beegoingusa.reismee.nl

San Francisco

Het is een supermooie dag als we ons hotel verlaten om de stad te gaan zien. Bertis hier al eerder geweest en wil ons een paar mooie plekken laten zien. We lopen richting het centrum (union square) wateen paar blokken lopen is. We komen heel veel daklozen tegen, soms staan ze met groepjes bij elkaar. Geen fijn gevoel, we steken een paar keer kris kas de straat over en proberen een andere straat maar het blijft onprettig. Vanavond maar even kijken hoe we weer terug gaan. Het schijnt dat SF iedereen opvangt en veel komen hier hun geluk zoeken.

Het duurt even voordat we besloten hebben hoe we vandaag gaan reizen, omdat we veel willen zien (we zijn hier slechts 1dag) en Elin en ik het niet heel prettig vinden om rondom het centrum te lopen, nemen we voor het eerst van ons leven een hop on off bus, elin is voor! We zitten bovenin dus kunnen alles goed zien, de eerste stop is Alamo Square (the painted ladies) een rijtje mooie huizen (herinner je je fullhouse nog?) in pasteltinten met de skyline erachter. Daarna wachten op de bus die steeds maar niet komt maar uiteindelijk stopt er toch 1, wel als sardientjes in een blik maar nu richting de Golden Gate bridge waar we overheen rijden. We stappen uit voor het mooie uitzicht, maar helaas staat de brug gedeeltelijk in de mist. De skyline is mooi om te zien en ook zien we Alcatraz liggen (die slaan we over, bert is er al geweest en we moeten keuzes maken helaas). Daarna weer richting de stad, nu naar pier 39, het klaart wat op en we zitten nu bovenin dus kunnen we nu mooie foto's maken.

Bij de pier lopen we wat rond, eten een pizza met uitzicht op de baai en zien de zeerobben, het zijn er niet zo veel want de volwassenen zijn al uitgevlogen. We kunnen nog net de laatste bus scoren zodat we het hele rondje af kunnen maken vanuit de bus. We zien zo wel heel veel van SF! We stappen weer uit bij het beginpunt, lopen nog even wat winkels in en ik koop nog een heerlijk stuk karamel/zeezout cheesecake bij de cheesecakefactory (die mag je echt niet missen! ) die we later op onze kamer met z'n drietjes opeten, heerlijk! Om je vingers bij af te likken. Je kunt ook goed eten daar, weet Bert uit ervaring.

We gaan aan het begin van de avond lopend terug, volgens de vvv kan dat prima zolang je niet s'avonds laat en met al te veel bling bling loopt. Toch blij als we weer terug zijn! Ik zou een hotel downtown aanraden.

Beetje dubbel gevoel houden we dus aan SF over, maar leuk om gezien te hebben. We lezen en internetten nog wat en gaan niet al te laat naar bed, want morgen weer een flinke rit voor de boeg naar Yosemite National Park.

Petra

Leuk hoor om zo jullie reisverslag te lezen. Geniet nog maar lekker.