beegoingusa.reismee.nl

Yosemite National Park

We staan vroeg op want we hebben een lange rit voor de boeg, we hebben geen ontbijt dus dat doen we ergens onderweg. We rijden via Lombard Street (steilste straat) naar de Bay Bridge en gaan naar het oosten. Via een mooie route zijn we tegen 13.45 bij het park. We kopen voor 80 dollar een parkpas die voor alle nationale parken geldig is. De route door het park zorgt voor mooie uitzichten, zo nu en dan stoppen we voor een foto maar de eerste echte stop is die van El Capitain, een loodrechte rotswand, schitterend om te zien. Elin en ik moeten even wennen aan het feit dat hier beren, puma's en nog veel meer beesten rondlopen, maar na een tijdje zijn we er aan gewend. We kopen wat fruit, yoghurt en ijs bij een enorme kampwinkel midden in het park en eten dat op het terras op waar de chipmunks alle kruimels opeten. Het is druk maar voor het hoogseizoen valt het ons mee. Je bent dus nergens alleen wat niet erg is als er dan wel een beer opduikt helpt dat misschien. Overal staan Boxen waar je je eten in moet doen als je je auto lang laat staan in het park. Het schijnt dat beren, als ze eten ruiken of zien ze soms zelfs de auto slopen om het eruit te halen.

We lopen daarna naar Bridalveil falls, een korte route omhoog en mooi om te zien! Omdat we al veel van het park gezien hebben en geen tijd hebben om veel te wandelen rijden we daarna door naar Fresno waar we rond 20.00 aankomen. We eten bij Denny's, superlekker, kip met wilde rijst en broccoli voor mij, sirloinsteak met broccoli en hashbrown voor Bert en voor Elin een hamburger. We hebben best trek na zo'n dagje reizen en park bezoek.

Bert en Elin duiken nog even het zwembad in, best druk en ook weer Nederlanders ontmoet. Die zie je hier veel, maar ik las ook dat de USA nu op 10 staat in de vakantie top 10. Ik schrijf aan ons blog. Prima motel, we doen de airco 's nachts uit voor de herrie maar daardoor iets minder geslapen want het blijft warm. Dat dus maar niet meer doen.

San Francisco

Het is een supermooie dag als we ons hotel verlaten om de stad te gaan zien. Bertis hier al eerder geweest en wil ons een paar mooie plekken laten zien. We lopen richting het centrum (union square) wateen paar blokken lopen is. We komen heel veel daklozen tegen, soms staan ze met groepjes bij elkaar. Geen fijn gevoel, we steken een paar keer kris kas de straat over en proberen een andere straat maar het blijft onprettig. Vanavond maar even kijken hoe we weer terug gaan. Het schijnt dat SF iedereen opvangt en veel komen hier hun geluk zoeken.

Het duurt even voordat we besloten hebben hoe we vandaag gaan reizen, omdat we veel willen zien (we zijn hier slechts 1dag) en Elin en ik het niet heel prettig vinden om rondom het centrum te lopen, nemen we voor het eerst van ons leven een hop on off bus, elin is voor! We zitten bovenin dus kunnen alles goed zien, de eerste stop is Alamo Square (the painted ladies) een rijtje mooie huizen (herinner je je fullhouse nog?) in pasteltinten met de skyline erachter. Daarna wachten op de bus die steeds maar niet komt maar uiteindelijk stopt er toch 1, wel als sardientjes in een blik maar nu richting de Golden Gate bridge waar we overheen rijden. We stappen uit voor het mooie uitzicht, maar helaas staat de brug gedeeltelijk in de mist. De skyline is mooi om te zien en ook zien we Alcatraz liggen (die slaan we over, bert is er al geweest en we moeten keuzes maken helaas). Daarna weer richting de stad, nu naar pier 39, het klaart wat op en we zitten nu bovenin dus kunnen we nu mooie foto's maken.

Bij de pier lopen we wat rond, eten een pizza met uitzicht op de baai en zien de zeerobben, het zijn er niet zo veel want de volwassenen zijn al uitgevlogen. We kunnen nog net de laatste bus scoren zodat we het hele rondje af kunnen maken vanuit de bus. We zien zo wel heel veel van SF! We stappen weer uit bij het beginpunt, lopen nog even wat winkels in en ik koop nog een heerlijk stuk karamel/zeezout cheesecake bij de cheesecakefactory (die mag je echt niet missen! ) die we later op onze kamer met z'n drietjes opeten, heerlijk! Om je vingers bij af te likken. Je kunt ook goed eten daar, weet Bert uit ervaring.

We gaan aan het begin van de avond lopend terug, volgens de vvv kan dat prima zolang je niet s'avonds laat en met al te veel bling bling loopt. Toch blij als we weer terug zijn! Ik zou een hotel downtown aanraden.

Beetje dubbel gevoel houden we dus aan SF over, maar leuk om gezien te hebben. We lezen en internetten nog wat en gaan niet al te laat naar bed, want morgen weer een flinke rit voor de boeg naar Yosemite National Park.

Pacific Coast Highway

We worden vroeg wakker na een goede nacht slaap, we herpakken onze koffers zodat we hopelijk zo handig mogelijk de komende 2 weken kunnen reizen. We lopen naar de breakfastroom om te ontbijten, het is half 8 maar best druk al. Ik (Esther) word elke dag rond 700 wakker dus een wekker hebben we niet nodig. Omdat we best grote afstanden moeten afleggen is uitslapen er deze vakantie niet bij! We ontbijten met wat yoghurt, fruit, wafels/croissants en sap. Daarna uitchecken en de koffers inladen. We rijden eerst naar Santa Monica, parkeren de auto en wandelen langs het strand, elin checkt even de lifegards en lopen de pier op. Beetje vergane glorie maar wel leuk om even te zien, het strand is leuker!

Daarna koers richting Malibu, we zien leuke huizen, parkeren kost hier een vermogen, dus drinken we even wat bij de Mac Donalds. Voor 1 dollar (fris)drank, maakt niet uit welk formaat en nog gratis refill ook, we vullen onze bidons er nog mee dus voorlopig drinken genoeg! Op naar Santa Barbara, mooi plaatsje, maar omdat elin slaapt besluiten we om gewoon wat rond te koersen, we moeten vandaag nog een heel eind rijden.

Onderweg gaan we ook nog even langs een shoppingoutlet. Even een plaspauze en de benen strekken en ja ook wat gekocht. Tommy hilfiger voor de dames, final sale hier dus betaalbaar :)

Rond 20.00 bereiken we San Simeon waar we overnachten aan zee. We checken in, mooie ruime kamer, elin gaat nog snel even zwemmen in het verwarmde zwembad en daarna eten we nog wat in het nabijgelegen restaurant. Pasta voor elin en mij en rijst met kip en groente voor Bert. mega grote porties, krijgen het niet op, ook de refills slaan we af ongelooflijk wat ze hier aan porties en drank weg tanken. Daarna te moe om nog naar het strand te lopen en vanwege de opkomende mist zie je ook weinig. Dus niet al te laat ons bedje in, waar we als een blok in slaap vallen.

Om half 8 gaat de wekker. Opstaan, douchen en ontbijten in het restaurant, we nemen een simpel ontbijtje en gaan snel op pad. Vlakbij ons hotel ligt een hele grote kolonie Zeekoeien, super gaaf om te zien. Ook squirls en pelikanen spotten we. Daarna moeten we een hee stuk terugrijden op onze route , we gaan dwars over een bergkam heen en het is nog even spannend of we het halen op onze benzinetank want de meter loopt wel heel snel terug! We zien veel afgebrande stukken bos langs de weg en de kans op bosbranden is zeer groot, maar hopen dat het goed gaat. Als we beneden zijn snel tanken en voortaan besluiten we om bij een halve tank, hem alvast maar weer vol te gooien, je wilt hier echt niet zonder benzine langs de weg komen te staan! Onderweg naar Salinas stoppen we om wat boodchappen in te slaan en lunchen we met brood, yoghurt en fruit.

We rijden weer een stuk terug over de PCH1 in de richting van big sur, we maken een wandelingetje aan de kust, erg mooi hier. We stoppen bij de Bixbybridgemaar deze staat voor het grootste gedeelte in de mist, jammer! We besluiten daarom om niet verder terijden want met de mist zie je weinig,maar rijden weer omhoog en nemen de 17 mile drive richting monterey. Je rijdt hierover een schiereiland door dennen-en wierookcederbossen langs allerlei mooie huizen, golfbanen en het strand (pismo beach).Een soort reservaat, one way drive. We zien massa'szeeleeuwen, pelikanen, herten, squirls en allerlei zeevogels, een paar mooie uitzichtpunten (thelonecypress). Daana zo snel mogelijk richting San Francisco, maar helaas veel file. Rond 20.30 bereiken we ons hotel, we internetten nog wat en dan lekker slapen. Morgen vroeg op!

New York

De chaos op schiphol bleef uit, maar als we in het vliegtuig zitten gaat het mis. Omdat op Gatwick een vrachtvliegtuig met klapband nog niet kan landen, moeten we wachten totdat deze genoeg brandstof heeft geloosd en hij aan de grond staat. 1,5 uur later dan gepland gaan we dan toch de lucht in, we vrezen onze volgende vlucht te gaan missen, maar omdat er 25 personen uit ons vliegtuig met dezelfde vlucht mee moeten krijgen we als we bijna in Londen zijn het verlossende antwoord dat ze op ons wachten. Yes! We snellen het vliegtuig uit en overal staan ze al op ons te wachten omons te helpen om zo snel mogelijk aan boord te komen. Helaas ook nu vertraging omdat er een incident was met een ander vliegtuig. Na 1,5 uur wachten gaan we dan! Uiteindelijk landen we slechts 45 min later dan gepland, prima vlucht op half uurtje turbulentie na. De wachttijd om de USA in te komen is slechts 30 min dus snel door naar de bagageband. Maar helaas komen onze koffers niet te voorschijn. Het blijkt dat onze koffers achter zijn gebleven in londen en pas morgenavond aankomen. Dus snel naar de bagageclaim balie waar ze ervoor gaan zorgen dat onze koffers bij ons hotel worden afgeleverd. En daar staan we dan, we hebben bijna geen handbagage mee... Zelfs geen tandenborstel!Eerst maar zorgen dat we bij ons hotel aankomen. Via de airtrain en de metro zijn we om 23.30 bij ons hotel. Gauw inchecken en slapen!

Dag 1 New York

We zijn vroeg wakker en besluiten om bij de tick tock diner (hotel newyorker) te gaan eten, want dat kennen we nog van de vorige reis. Onderweg shoppen we al wat basics (tandenborstel, ondergoed) zodat we straks kunnen douchen en omkleden. Na een heerlijk ontbijt nog even langs macy's waar we wat kleding scoren. Snel naar ons hotel en daarna richting central park. We zien onderweg allerlei highlights:chrysler building, bibliotheek, central station, broadway, time square (zie foto's) en lopen heel wat af, Elin is helemaal onder de indruk van alle wolkenkrabbers. Na een lange dag eten weeen snelle hap (pizza) en duiken we snel ons bedje in. Elin heeft dan haar eerste felicitaties al binnen!

Dag 2 New York

We worden weer vroeg wakker en feliciteren Elin met haar verjaardag! En de koffer is vannacht aangekomen!We ontbijten in ons hotel met wat muffins en snapples en gaan vroeg op pad. We nemen de metro naar de staten island ferry en varen langs het vrijheidsbeeld! Superweer nu al en het is lekker rustig op de boot. Daarna lopen we door Bryant Park, we zien een eekhoorn en lopen door naar Wallstreet. We lopen naar trinity church en bezoeken het 9/11 monument, erg indrukwekkend. We eten een hamburger met friet en vergeten maar even dat we een muis zien lopen net voor we de eerste hap nemen! We shoppen bij 21 century, bezoeken St Paul's en lopen daarna over de Brooklyn bridge en genieten van het heerlijke uitzicht! We gaan terug met de metro naar ons hotel, eten wat yoghurt en fruit en gaan daarna naar Rockefeller waar we een schitterend uitzicht hebben over de stad. Terug naar ons hotel, onderweg veel daklozen en zwervers, jong en oud, best schrijnend om te zien.

Dag 3 New York

We ontbijten bij macy's in de starbucks want lekker en free wifi en lopen daarna door naar het Highline park. We lopen de gehele route en wat is het mooi aangelegd en wat een ander New York zie je. Je loopt midden tussen de huizen door. We gaan daarna Chelsea Market in, een verzameling van allerlei eettentjes en shops. Helaas te weinig tijd om het allemaal te zien. Via de Mac, even wat drinken halen, voor een dollar koop je hier frisdrank/sap Large en dan ook nog refill. We pakken daarna de metro upptown naar het American Museum of Natural History. Supermooi pand en tentoonstelling, je kijkt je ogen uit. We blijven tot sluitingstijd. Weerterug naar het hotel, omkleden en richting Time Square waar we eerst eten bij het Hardrock cafe, heerlijke salade/burger/Pulled pork met goede en leuke bediening. Daarna nog even genieten van alle drukte op Time Square. We zien trouwens overal veel politie en roadblocks op belangrijke punten, vooral trumptower is erg beveiligd, maar we mochten er wel in.

Dag 4 New York

We pakken onze koffers in en stallen deze en gaan ergens ontbijten. We ontvangen bericht dat onze vlucht pas om 1845 vertrekt ipv 1700, balen maar dus hebben nog even de tijd. We lopen nog lekker even rond, kijken nog even of we iets leuks zien en rond 1500 pikken we onze koffers op en nemen de metro terug naar JFK. We zijn al ingecheckt en zijn snel onze koffers kwijt en door de douane en hebben de tijd om nog even wat te eten want het is een lange vlucht, ruim 6 uur vliegen. We boarden uiteindelijk rond 1900 want vliegtuig komt later binnen en omdat het erg druk is, duurt het een uur voordat we eindelijk aan de beurt zijn en vooraan staan in de rij. Prima vlucht, genoeg films om uit te kiezen. We zijn uiteindelijk om 22.15 in LA, onze koffers zijn er snel en snel de bus in naar de avis balie om de auto op te pikken. Ze proberen ons toch nog van alles aan te praten maar dat gaan we niet doen. We kiezen uiteindelijk een jeep uit, de koffers passen er net in en dan rijden we snel naar ons hotel. We gaan bijna direct slapen want best moe (nu 9 uur tijdsverschil). Maar wat hebben we weer genoten van New York en hoe leuk was het om dat nu aan Elin te laten zien!

BEE goes USA deze zomer, reis je mee?

USA here we come!

Deze zomer reizen we af naar Amerika waarbij we eerst een aantal dagen in New York zijn waar we Elin haar verjaardag vieren. Daarna vliegen we door naar Los Angeles, pikken we onze huurauto op en beginnen aan onze rondreis door West-USA. Via de Pacific Coast rijden we via een overnachting in San Simeon naar San Francisco en bezoeken we daarna een aantal nationale parken zoals de Grand Canyon, Yosemite, Death Valley, Zion en Bryce. We verblijven een aantal dagen in Las Vegas en brengen nog een bezoekje aan Lake Powell en Palm springs om daarna weer vanuit Los Angeles naar huis te vliegen.

Een reis waar we heel veel zin in hebben en waarbij we het leuk vinden om in deze blog onze ervaringen bij te houden. We zullen op zoveel mooie plaatsen komen en zoveel dingen mee hopen te maken dat we daar graag een verslag van maken om ook later met veel plezier van te blijven genieten. Voor onze familie en vrienden die dat leuk vinden kunnen jullie meelezen en op deze manier contact met ons houden tijdens onze reis.

Ik (Esther) ben al druk bezig geweest met inlezen en alle leuke ins en outs te verzamelen, de voorpret is al een paar maanden geleden begonnen! Voor iedereen die nog leuke tips heeft, voel vrij om ze te posten Ik hoop dat we via internet jullie regelmatig op de hoogte kunnen houden daar.

Liefs Bert, Esther en Elin

Welkom op ons Reislog!

Hallo en welkom op onze reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens onze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over ons en de reis die we gaan maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!